آینده ی پهپادهای تجاری

آینده ی پهپادهای تجاری

اولین بار پهپادها در جنگ جهانی اول و با کاربرد نظامی استفاده شدند. در آن زمان فناوری پهپاد رشد بالایی نداشت و در تعداد محدودی برای جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما با رشد صنعتی و ظهور فناوری­های جدیدی مانند موتورهای Brushless و کامپیوترهای کوچک با پردازنده جدید، رشد این صنعت به یکباره سرعت گرفت. این سرعت به حدی بالا بوده که در سال­های اخیر کمپانی­های بسیاری اقدام به تولید این نوع پهپادها برای کاربران عمومی کرده‌اند که بسیار نیز مورد توجه بوده است. با این پیشرفت سریع، کاربردهای بسیاری برای این فناوری جدید پیدا شده است. از مهمترین کاربردهای آن می­توان به استفاده نظامی، استفاده در صنعت کشاوری، استفاده در صنعت فیلم­سازی، استفاده در آتش‌نشانی، استفاده در صنعت ارسال محموله و بسیاری کاربرد دیگر که در حال رشد و توسعه هستند، اشاره نمود. در ایران نیز حدود 25 سال است که این فناوری وارد شده و باعث ایجاد کسب و کارهای بسیاری شده است. از مهمترین کسب و کارهایی که در اوایل ورود پهپادها ایجاد شد فیلمبرداری هوایی یا هلی‌شات بود. از این پهپادها در فیلمبرداری فیلم­های سینمایی و سریال استفاده شد و سپس با رشد بیشتر این فناوری افراد عادی نیز توانستند به آن دست پیدا کنند و این باعث رشد بسیار بالایی در این زمینه شد.

رشد این صنعت باعث جلب توجه سرمایه­گذاران بسیاری شده و این امر موجب شده تا این فناوری جدید با تغییراتی روبه‌رو شود و در حوزه های مختلف صنعتی دیگر نیز کاربردی پیدا کند.

سمپاشی مزارع توسط انسان

چند مورد از مهمترین کاربردهای پهپادها:

  1. استفاده تجاری از پهپادها در صنعت کشاورزی

کشاورزی مهمترین صنعت جهان برای انسان‌ها است و انسان‌ها همیشه به دنبال راه­حل‌هایی برای مکانیزه کردن این صنعت بوده‌اند. در قرن 21 مکانیزه کردن صنعت کشاورزی از مهمترین فعالیت‌هایی است که دنیا به دنبال آن است. در این زمینه رباتیک بسیار کمک کرده و باعث شده که نسل جدیدی از مکانیزاسیون به وجود آید. پهپادها نیز چند سالی است که به این صنعت وارد شده‌اند و در این زمینه بسیار کارآمد بوده‌اند. به حدی این کارآمدی بالا بوده که شرکت‌های بزرگ چینی شروع به توسعه‌ی پهپادهای مخصوصی در این حوزه کرده‌اند و سرعت رشد این صنعت را چند برابر کرده‌اند. در کشور ما نیز چندسالی است که این نسل از پهپادها وارد حوزه‌ی کشاورزی شده‌اند و در همان ابتدای کار بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از سرمایه‌گذاران شروع به سرمایه‌گذاری در این حوزه کرده‌اند و این امر باعث رشد بیشتر و سریعتر این صنعت نوپا شده‌ است. از مهمترین کاربردهای پهپادها در صنعت کشاورزی را می­توان به سمپاشی مزارع، بذرپاشی و پایش و تصویربرداری از مزارع نام برد. در حال حاضر سمپاشی مزارع بسیار مورد توجه قرار گرفته و مجموعه ها و شرکت‌های بسیاری در این زمینه مشغول به کار هستند.

سمپاشی مزارع توسط تراکتور
  1. استفاده تجاری از پهپادها در خدمات شهری

پهپادها در زمینه نقشه­برداری، نظارت و پایش شهری و همچنین کنترل ترافیک مورد استفاده گسترده­ای در شهرها قرار گرفته­اند.

  1. استفاده تجاری از پهپادهای در آتش‌نشانی‌ها

یکی از جدیدترین کاربردهای پهپادها استفاده در تجهیزات آتش‌نشانی است. به دلیل هزینه‌ی بسیار بالای تجهیزات آتش‌نشانی و همچنین کاربرد کم برخی از این تجهیزات استفاده از پهپادها در این تجهیزات بسیار مورد توجه بوده است. از کاربردهای مهم پهپادهای در این تجهیزات می­توان به خاموش کردن آتش توسط آب پمپ شده یا گاز CO2 توسط پهپاد و پرتاب کردن بمب‌های خاموش کننده آتش توسط پهپاد  اشاره کرد.

  1. استفاده تجاری از پهپادها در مانیتورینگ

مانیتورینگ یکی از مهمترین سیستم‌های مهم و حیاتی در تمام دنیا است. به کمک مانیتورینگ می­توان ترافیک را کنترلر کرد، از کارخانه‌ها نظارت کرد، خطوط نفتی را بازرسی کرد. پهپادها با قابلیت‌های پیشرفته‌ای که دارند باعث تغییر بزرگی در مانیتورینگ شده‌اند و این امر را تبدیل به یک کسب و کار جدید کرده‌اند.

  1. استفاده تجاری از پهپادها در صنعت حمل کالا

حمل کالا یکی از بزرگترین و مهمترین صنعت‌های دنیا به شمار می‌رود و شرکت‌های پستی و حمل کالای بسیاری به این منظور ایجاد شده‌اند. مهمترین موضوع در این صنعت سرعت بالای ارسال محموله است. پهپادها به دلیل قابلیت پروازی که دارند می­توانند از هر وسیله‌ی زمینی سریعتر حرکت کنند و این قابلیت بسیار مورد توجه است و باعث شده از این فناوری در صنعت حمل کالا استفاده فراوان شود. از مهمترین کاربردهای این فناوری را می­توان  پهپاد پست هوایی، پهپاد تحویل غذا نام برد.

1 نظر

  • سلام. لطفا وزن خالص پهپادها با باتری و بدون باتری را به طور
    دقیق ذکر بفرمایید . همچنین مدت زمان دقیق پرواز با هر بار شارژ .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 5 لیتری
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 10 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 10 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل16 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل16 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-8 موتور

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
9:00 تا 17:00
یک شنبه
9:00 تا 17:00
دو شنبه
9:00 تا 17:00
سه شنبه
9:00 تا 17:00
چهار شنبه
9:00 تا 17:00
پنج شنبه
9:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل

با پهپاد کشاورزی میلیاردر شو!!

با دیدن دوره آموزشی آشنایی با کسب و کار پهپاد کشاورزی و نحوه عملکرد و هزینه‌های اون میتونید کسب و کار خودتونو راه بندازید و به یه سود عالی برسید!!! همچنین برای تهیه این دوره به مدت محدود تخفیف ویژه ای قرار داده شده

برای تهیه دوره با شماره تماس پشتیبانی: 09213910996 در واتساپ، تلگرام و ایتا پاسخگوی شما عزیزان هستیم