کشاورزی مکانیزه با پهپادهای کشاورزی

کشاورزی مکانیزه با پهپادهای کشاورزی

در سال‌های اخیر مکانیزه کردن صنعت کشاورزی بسیار مورد توجه قرار گرفته و پهپادهای در این امر بسیار کارآمد بوده‌اند. پهپادهای سمپاش و بذرپاش دو مورد از پرکاربردترین‌ها هستند که در کشور ما نیز در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند و در حال حاضر تیم‌ها و شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می­کنند. در حال حاضر سمپاشی توسط پهپادها بسیار مورد توجه است و دلیل آن را می­توان کیفیت و سرعت بسیار بالای پهپادها در سمپاشی دانست. در گذشته کشاورزان به صورت دستی و به کمک سمپاش‌های دستی که به پشت خود می­بستند و یا از تراکتور برای عملیات سمپاشی استفاده می­کردند که این امر بسیار زمانبر بوده و هزینه‌ی بسیار بالایی هم دارد.

سمپاشی مزارع توسط انسان

در کنار تمام این مشکلات کیفیت پایین سمپاشی دستی و سرعت پایین این فرآیند به کمک دست بسیار مورد توجه است. پس از مدتی از تراکتور برای این عملیات استفاده شد تا مشکل سرعت پایین و کیفیت حل شود اما تراکتور به دلیل ابعاد بزرگی که داشت و همچنین وزن بالای آن به مزرعه آسیب بسیاری وارد می­کرد و این امر در نهایت باعث خسارت و کاهش حجم محصول نهایی می­شد. در کنار تراکتور از هواپیماهای سرنشین دار کوچک هم استفاده می­شد که در ایران یک شرکت در استان قزوین در این زمینه فعالیت می­کرد. اما مشکل این سیستم این بود این سیستم فقط مناسب مزارع بسیار بزرگ بود. زیرا هزینه‌ی هر بار بلند شدن یک هواپیمای با سرنشین بسیار بالا بود و برای مزارع کوچک این هزینه نامناسب بود. اما با روی کارآمدن پهپادهای سمپاش تمام این مشکلات حل شد.  به طوری که کشاورز با پرداخت هزینه‌ای مشابه با هزینه‌ی سمپاشی تراکتور می­تواند مزارع کوچک را نیز سمپاشی کند. سرعت بالای این پهپادها به طوری است که در هر 10 دقیقه پرواز می­توانند یک هکتار را سمپاشی کنند که این عدد بسیار بالاتر از تمام سیستم‌های سمپاشی قدیمی است.

سمپاشی مزارع توسط تراکتور

 در کنار این موضوع کیفیت نهایی سمپاشی نیز بسیار بالا رفته و باعث افزایش بهره‌وری مزارع شده است. همچنین به دلیل سرعت بالای این پهپادها مدت زمان فرآیند سمپاشی بسیار کم شده و این امر موجب سمپاشی به موقع مزارع و جلوگیری از آفت زدن مزارع شده است.

تراکتور و انسان محدودیت‌های بسیاری دارند که یکی از این محدویت‌ها عدم توانایی سمپاشی باغات و درختان است اما پهپادها این محدودیت‌ها را نداشته و در حال حاضر حتی می­توانند باغات و درختان و حتی زمین‌های شیب­دار را نیز سمپاشی کنند. این امر باعث ایجاد یک بازار بزرگ جهانی در حوزه‌ی کشاورزی شده است که روزبه‌روز نیز در حال رشد و بزرگ­تر شدن است.

مزایای استفاده از پهپاد در سمپاشی در مقایسه با تراکتور:

 با استفاده از پهپادها مدت زمان سمپاشی به طور تقریبی سه برابر کاهش می­یابد و یک پهپاد بطور متوسط در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می­تواند یک هکتار و روزانه ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین را سمپاشی کند. اما یک تراکتور حداکثر می­تواند در یک روز 10 تا 15 هکتار را سمپاشی کند. استفاده از پهپادها باعث کاهش 30 درصدی در مصرف سموم می­شود که از لحاظ زیست محیطی، اقتصادی و کاهش هزینه‌های تولید بسیار اهمیت دارد. همچنین در سمپاشی از پهپاد میزان مصرف آب 80 تا 90 درصد کاهش می­یابد که با در نظر گرفتن تمام مزارع کشور و مشکل خشک‌سالی چند سال اخیر این کاهش مصرف بسیار مهم و کاربردی است. در سمپاشی یک هکتار زمین توسط تراکتور حدود 200 تا 400 لیتر آب نیاز است اما در سمپاشی توسط پهپاد حدود 10 لیتر آب نیاز است. از طرفی در سمپاشی توسط تراکتور با عبور چرخ‌های تراکتور حدود 10 درصد از محصول از بین می­رود که در سمپاشی توسط پهپاد این مشکل اصلا وجود نداد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 5 لیتری
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 10 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 10 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل16 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل16 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-8 موتور

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
9:00 تا 17:00
یک شنبه
9:00 تا 17:00
دو شنبه
9:00 تا 17:00
سه شنبه
9:00 تا 17:00
چهار شنبه
9:00 تا 17:00
پنج شنبه
9:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل

با پهپاد کشاورزی میلیاردر شو!!

با دیدن دوره آموزشی آشنایی با کسب و کار پهپاد کشاورزی و نحوه عملکرد و هزینه‌های اون میتونید کسب و کار خودتونو راه بندازید و به یه سود عالی برسید!!! همچنین برای تهیه این دوره به مدت محدود تخفیف ویژه ای قرار داده شده

برای تهیه دوره با شماره تماس پشتیبانی: 09213910996 در واتساپ، تلگرام و ایتا پاسخگوی شما عزیزان هستیم