آشنایی با پهپادهای کشاورزی اسپاش

آشنایی با پهپادهای کشاورزی اسپاش

همه ساله میلیون‌ها هکتار زمین زراعی در کشور به زیر کشت می‌رود که در هر بار کشت امکان استفاده از پهپاد در سه عملیات علف کشی، مبارزه با آفات و محلول پاشی وجود دارد. این ظرفیت عظیم کار برای پهپادهای سمپاش در حالی است که به علت جدید بودن تکنولوژی پهپادهای سمپاش ظرفیت تولید این دستگاه‌ها در کشور پایین است.

این عوامل باعث شده تا راه اندازی کسب و کار با استفاده از پهپادهای سمپاش به زمینه‌ای بکر و پر سود برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بدل شود. همچنین استقبال روزافزون کشاورزان از خدمات سمپاشی با پهپاد چنان با سرعت در حال شدت گرفتن است که پهپادهای موجود به هیچ وجه توان پاسخگویی به تقاضای بازار را ندارند. چنین استقبالی به دلیل مزایای بیشمار پهپادهای سمپاش است که در ادامه مهمترین این مزایا ذکر می‌شود.

مزایای سمپاشی با پهپاد

حفظ مزرعه و محصول: برای سمپاشی سنتی یک مزرعه باید؛ شخص یا ماشين آلات و تجهیزات سمپاشی به داخل مزرعه حرکت کنند، که با عبور و حرکت کردن از روی محصول حدود ده درصد از محصول له شده و از بین می‌رود.

حفظ سلامتی کشاورز: کشاورز یا شخص سمپاش برای رساندن سم به مزرعه باید خود دست به کار شود و برای این امر دائما در معرض برخورد با سم قرار می گیرد که موجب بروز بسیاری از بیماری های پوستی، ریزش مو، بیماری های ریوی، سوء هاضمه و يا حتی انواع سرطان می شود. پس هر چه نيروي انساني کمتر در معرض برخورد مستقيم با سم قرار گیرد سلامتی وی بیشتر حفظ می گردد.
سرعت بالای سمپاشی: پهپادهای سمپاش بسته به ظرفیت مخزن، می‌توانند روزانه تا بیش از ۴۰ هکتار سمپاشی را انجام دهند که این روش حداقل ۳ برابر سریعتر از روشهای سنتی است. این موضوع در کنترل خسارات ناشی از آفات تاثیر به سزایی دارد.
• کیفیت بالای سمپاشی: فرآیند سمپاشی توسط پهپاد به صورت کاملا خودکار و با کمک جی پی اس و حسگرهای مختلف انجام می‌شود بدین ترتیب سرعت و ارتفاع پرواز در حین سمپاشی ثابت باقی می‌ماند که این امر یکنواختی پاشش فوق العاده ای را به دنبال دارد. چنین یکنواختی با کمک هیچ وسیله سنتی قابل دستیابی نیست چرا که انسان و خطاهایش غیر قابل اجتناب هستند.

روال کار سمپاشی با پهپاد

روند سمپاشی با پهپادهای سمپاش بسیار ساده و سریع خواهد بود. پس از تعیین محدوده زمین مورد نظر در مانیتور کنترل پهپاد، این محدوه به صورت اتوماتیک توسط خلبان خودکار پهپاد شبکه بندی خواهد شد و مسیر تعیین شده به صورت خودکار طی خواهد شد.

طی این مسیر میزان باتری پرنده و میزان سم موجو در مخزن سم پرنده، پایش می‌شود و در صورت نیاز به شارژ باتری یا سم، عملیات را متوقف خواهد کرد و به نقطه شروع باز خواهد گشت. پس از شارژ شدن نیز، عملیات از همان نقطه ای که متوقف شده است به صورت خودکار پی‌گیری خواهد شد. در این پرنده ها سرعت پاشش سم با سرعت حرکت پرنده تغییر و تنظیم خواهد شد، که از قبل توسط متصدی برای آن تعیین شده است.

درآمدها و هزینه‌های پهپاد سمپاش

قیمت سمپاشی با پهپاد در استان‌های مختلف بر اساس عوامل متعددی تعیین می‌شود. میزان وسعت قطعات، ارتفاع محل از سطح دریا، نوع محصول و محلول مورد استفاده از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت سمپاشی با پهپاد هستند.

بر اساس عوامل گفته شده در سال ۱۴۰۱ به طور میانگین قیمت سمپاشی با پهپاد در استان‌های مختلف مابین ۳۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می‌باشد. با توجه به اینکه هر پهپاد روزانه در شرایط عادی حداقل ۲۰ هکتار می‌تواند سمپاشی انجام دهد درآمدی معادل  ۷ تا ۱۲ میلیون تومان را به صورت روزانه نصیب مالک پهپاد می‌کند.

بخشی از درآمد حاصل صرف هزینه‌های انجام کار می‌شود. بیشترین میزان این هزینه‌ها مربوط به استهلاک باتری است. هر باتری هوشمند ۱۲ سل برای یک پهپاد ۱۰ لیتری می‌تواند در هر بار پرواز یک هکتار را سمپاشی کند و پس از آن میبایست مجددا شارژ شود. در صورت استفاده صحیح از باتری می‌توان مابین ۲۵۰ تا ۳۰۰ بار باتری را شارژ کرد. بدین ترتیب باتری پس از حدود ۳۰۰ هکتار کار کرد نیاز به تعویض پیدا می‌کند. با توجه به اینکه قیمت هر باتری هوشمند در سال ۱۴۰۱ به طور تقریبی مابین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است، میبایست در هر هکتار حدودا ۱۰۰ هزار تومان هزینه استهلاک باتری در نظر گرفت.

همچنین برای راه اندازی کسب و کار با پهپاد کشاورزی نیاز به خرید وانت به عنوان خودروی مناسب حمل و نقل به همراه موتور برق جهت شارژ باتری ها در مزرعه دارید که هزینه استهلاک و سرمایه گذاری برای این موارد را نیز باید در نظر گرفت.

هر دستگاه پهپاد نیاز به یک اپراتور و کمک اپراتور دارد که هزینه های پرسنلی این نیروها، میبایست پرداخت شود. علاوه بر این هزینه‌های استهلاک پهپاد را نیز میبایست از درآمد کسر کرد.

راهنمای خرید پهپاد سمپاش

 برای خرید پهپاد سمپاش در درجه اول میبایست درباره حجم مخزن متناسب با نیاز خود تصمیم‌ بگیرید. بدیهی است که قیمت پهپاد با افزایش حجم مخزن به شدت افزایش پیدا می‌کند. این موضوع به منطقه جغرافیایی و اندازه قطعات زمین‌های زراعی منطقه بستگی دارد. در مناطق شمالی کشور با زمین‌های زیر یک هکتار بهتر است از پهپادهای ۵ لیتری یا ۱۰ لیتری استفاده شود تا سرمایه به صورتی بهینه تخصیص داده شود. اما در مناطق جنوبی کشور که ابعاد زمین‌ها عمدتا ۱۰ هکتار به بالا هستند بهتر است از پهپادهای بزرگ استفاده شود تا سرعت کار بالا رفته و درآمد روزانه افزایش پیدا کند.

پس از مشخص شدن حجم مخزن می‌بایست به نوع و تعداد باتری توجه کرد. از آنجا که هر باتری در مدت ۱۰ دقیقه حین پرواز تخلیه  شده و ۴۵ دقیقه شارژ آن زمان می‌برد، برای کار مداوم در زمین زراعی نیاز است که حداقل از ۴ باتری هوشمند یا ۱۲ سل استفاده شود. در صورتیکه پهپاد از باتری‌های معمولی یا ۶ سل استفاده می‌کند باید توجه شود که دو برابر باتری‌های هوشمند یعنی ۸ عدد باتری معمولی برای کار مداوم نیاز است. مزیت دیگر باتری های هوشمند، ایمنی بالا و طول عمر بیشتر آنهاست.

جهت سمپاشی یکنواخت، پهپاد حتما میبایست مجهز به رادار تنظیم ارتفاع باشد. همچنین برای جلوگیری از برخورد با موانع علاوه بر نقشه برداری دقیق بهتر است از دو رادار مانع در قسمت عقب و جلوی پهپاد استفاده شود.

پهپاد تجاری اسپاش

پهپاد تجاری اسپاش محصولی بومی و تولید داخل است که توسط دانش‌پژوهان نخبه کشور طراحی و ساخته شده است. طراحی این پهپاد براساس نیازمندی‌های فنی و عملیاتی خاص ایران انجام شده تا بالاترین تطابق را با شرایط کشور داشته باشد. به دلیل تولید داخلی قطعات مصرفی، تمام لوازم جانبی آن موجود بوده و کاربر به راحتی می‌تواند در سریعترین و ارزان‌ترین حالت ممکن خریداری کند. این پهپاد طوری طراحی شده که بتوان از آن برای کاربردهای متفاوت استفاده کرد و نیاز به بازطراحی مجدد ندارد.


دانلود کاتالوگ اسپاش

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 5 لیتری
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 10 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 10 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل16 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل16 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-4 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-6 موتور
پهپاد کشاورزی اسپاش مدل 20 لیتری-8 موتور

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
9:00 تا 17:00
یک شنبه
9:00 تا 17:00
دو شنبه
9:00 تا 17:00
سه شنبه
9:00 تا 17:00
چهار شنبه
9:00 تا 17:00
پنج شنبه
9:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل

با پهپاد کشاورزی میلیاردر شو!!

با دیدن دوره آموزشی آشنایی با کسب و کار پهپاد کشاورزی و نحوه عملکرد و هزینه‌های اون میتونید کسب و کار خودتونو راه بندازید و به یه سود عالی برسید!!! همچنین برای تهیه این دوره به مدت محدود تخفیف ویژه ای قرار داده شده

برای تهیه دوره با شماره تماس پشتیبانی: 09213910996 در واتساپ، تلگرام و ایتا پاسخگوی شما عزیزان هستیم